فواید فلفل برای مو

آبان 14, 1401

مقادیر بالای ویتامین های موجود در فلفل تند برای تقویت و افزایش رشد موی سر مفید هستند.

برای تهیه ماسک فلفل قرمز تند برای مو به این سکل عمل کنید.

کافی است که یک قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز خشک شده را با ۳ قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید

و بر روی مو ها و پوست سرتان بمالید، با کلاه مخصوص رنگ کردن مو، موها را بپوشانید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند سپس با آب گرم خوب بشویید.

اگر می‌خواهید سفیدی زودرس موهای خود را به تاخیر بیندازید و رنگ طبیعی آن را حفظ کنید فلفل سیاه مصرف کنید.

فواید فلفل برای مو از درخشش تا نرمی و لطافت، جلوگیری از ریزش و کمک به رشد مجدد مو را شامل می شود. البته می تواند عوارضی هم داشته باشد.

شاید عنوان خواص فلفل برای مو مقداری تعجب برانگیز باشد، اما اخیرا تخقیات نشان داده اند که فلفل می تواند برای رشد مو و افزایش لطافت و نرمی آن مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله به بررسی شواهد علمی در این زمینه، عوارض احتمالی استفاده از فلفل روی مو و همچنین چند روش استفاده از آن می پردازیم.

  • پسایسین موجود در فلفل می تواند برای درمان آلوپسی آره آتا (طاسی منطقه ای) استفاده شود، زیرا باعث تحریک پوست شده شده و رشد مو را تقویت می کند.
  • اثبات شده است که کپسایسین دارای خواص ضد التهابی است و می تواند به درمان التهابات شدید کمک کند. همچنین می تواند به تسکین هرگونه مشکل التهابی مرتبط با پوست سر که یکی از عوامل ریزش مو هستند کمک کند.
  • کپسایسین می تواند گیرنده های والانوئید را در فولیکول های مو تحریک کرده و رشد مو را تقویت کند. جالب است بدانید که در یک تحقیق مشخص شده که پس از ۵ ماه استفاده از کپسایسین در افراد مبتلا به طاسی، رشد مو اتفاق می افتاد.
  • شواهد نشان می دهند که فلفل می تواند درخشندگی و لطافت مو را بهبود ببخشد. همچنین برخی تحقیقات نشان می دهند که فلفل قرمز می تواند سلامت موها را به طور کلی ارتقا دهد.

فلفل سرشار از ویتامین های A ،C و E و فولات است و این ویتامین ها در مقابله با ریزش مو نقش دارند..


شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

انواع آسیب، علل و راه حل درمان موهای آسیب دیده

شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

فواید روغن زیتون برای مو

شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

فواید رزماری برای مراقبت از مو و پوست سر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *