فواید روغن زیتون برای مو

شهریور 29, 1402

 روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌ها است. همین ویژگی‌های شگفت‌انگیز باعث شده است که روغن زیتون در افزایش رشد موها، تقویت و تغذیه آن‌ها مفید و موثر عمل کند.

بیشتر ما به دلیل مشغله‌ کاری فرصتی برای مراقبت درست و منظم از خود نداریم. استرس‌های خارجی مانند آلودگی‌ها هم  وضعیت را بدتر می‌کند. موها و پوستمان اسیب می‌بیند و تازه باید به فکر درمان باشیم. خوشبختانه یکی از قدرتمندترین مواد موثر در سلامت مو و پوست در خانه است! روغن زیتون.

روغن زیتون منبعی غنی از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌هاست و ترکیب شیمیایی منحصر به فردی دارد که به طور طبیعی با فشار دادن زیتون به دست می‌آید. این روغن، به رنگ زرد یا سبز روشن، برای تقویت فولیکول‌های مو، تاثیر تسکین دهنده بر روی پوست سر و حتی تحریک رشد مو شناخته شده است.

بیایید نگاهی بیندازیم به این که چگونه روغن زیتون در سلامت موهای ما معجزه می‌کند:

 

روغن زیتون موهای ما را تغذیه کرده و حالت می‌دهد

روغن زیتون به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی، عالی عمل کرده و از خشکی موها جلوگیری می‌کند. این روغن شگفت انگیز تمام مواد مغذی لازم برای تغذیه و مرطوب کنندگی موهای ما را شامل می‌شود.

 

روغن زیتون پوست سر را آرام می‌کند

روغن زیتون به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی که دارد، تاثیر بسیار تسکین دهنده‌ای روی پوست سر ما دارد. اثر مرطوب کنندگی آن به کاهش خارش، رفع خشکی، مبارزه با شوره سر و رفع گرفتگی فولیکول موها کمک می‌کند. فولیکول‌های مسدود شده و شوره سر یکی از عوامل اصلی ریزش مو هستند.

 

روغن زیتون تولید هورمون DHT را کاهش می‌دهد

تولید بیش از اندازه هورمون دی هیدروتستوسترون، یکی از دلایل اصلی ریزش مو است. این هورمون به فولیکول‌های مو حمله کرده و مو را تضعیف می‌کند. روغن زیتون از تولید این هورمون جلوگیری و به کاهش ریزش مو کمک می‌کند و باعث رشد سالم موها می‌شود.

 

روغن زیتون از آسیب دیدن موها جلوگیری می‌کند

روغن زیتون حاوی درصد قابل توجهی آنتی اکسیدان است که می‌تواند باعث افزایش رشد موها شود. آنتی اکسیدان‌ها از ریزش مو و آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند. همچنین آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد توسط روغن زیتون معکوس می‌شود.

 

روغن زیتون شکستگی تار مو را کاهش می‌دهد

این روغن سرشار از اسیدهای چرب امگا ۶ است. این چربی‌های مفید از خشکی و شکستن تارها جلوگیری می‌کنند. یکی دیگر از فواید روغن زیتون این است که موهای شما را حجیم و ضخیم نگه می‌دارد. اثر تقویتی و حالت دهنده آن بر روی مو و پوست سر به بهبود بافت و رنگ موها نیز کمک می‌کند.

 

روغن زیتون در درمان موخوره موثر است

روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی است که می‌تواند رطوبت مورد نیاز موهای شما را تامین کند. استفاده منظم از روغن زیتون می‌تواند موها را نرم و یکدست کرده و از ایجاد موخوره جلوگیری کند.

 

مضرات روغن زیتون برای مو

روغن زیتون ممکن است باعث ایجاد جوش و آکنه شود

روغن زیتون به دلیل وزنی که دارد، می‌تواند منافذ را مسدود کرده و آلودگی‌ها را در منافذ پوست نگه دارد و در نتیجه باعث ایجاد جوش‌های پوستی شود. همچنین روغن زیتون می‌تواند منشا برخی حساسیت‌ها از جمله تحریک پوست، درماتیت تماسی، حساسیت‌های تنفسی و … باشد. افرادی که پوست چرب دارند نباید از روغن زیتون روی پوست خود استفاده کنند زیرا می‌تواند منجر به بروز بثورات شدید، سوزش و قرمزی پوست شود.

برای بهبود سلامت پوست، می‌توانید از روغن زیتون بکر استفاده کرده و پس از چند دقیقه آن را بشویید.

 

روغن زیتون برای پوست کودک پیشنهاد نمی‌شود

پوست کودک بسیار حساس است و به سرعت خشک می‌شود. متخصصان اغلب توصیه می‌کنند که زیاد از روغن زیتون برای پوست کودک استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد بثورات و درماتیت، به ویژه در پوست‌های خشک و آسیب پذیر شود.

 

روغن زیتون ممکن است باعث ایجاد جوش‌های سر سیاه شود

روغن زیتون ممکن است در ایجاد جوش‌های سرسیاه نقش داشته باشد زیرا بسیار چسبنده و لغزنده است، منافذ پوست را مسدود کرده و باعث تجمع کثیفی و سلولهای مرده در منافذ پوست می‌شود.

 

روغن زیتون ممکن است باعث ایجاد شوره سر شود

روغن زیتون برای موهای وز، مجعد، ضخیم و فر درشت عالی است از طرف دیگر، مالیدن روغن زیتون به موهای نازک یا صاف ممکن است باعث سنگینی و چربی موها شود. علاوه بر این، اگر شوره سر دارید، نباید از روغن زیتون برای موهای خود استفاده کنید زیرا باعث رشد مخمرها شده و در نهایت منجر به افزایش شوره سر می‌شود.

 

روغن زیتون برای پوست خشک مناسب نیست

روغن زیتون برای افرادی که پوست بیش از حد خشک دارند مناسب نیست. مطالعات متعدد نشان داده‌اند که اسید اولئیک موجود در روغن زیتون باعث خشکی پوست می‌شود، زیرا در توانایی طبیعی پوست برای حفظ رطوبت اختلال ایجاد می‌کند.


شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

انواع آسیب، علل و راه حل درمان موهای آسیب دیده

شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

فواید روغن زیتون برای مو

شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

فواید رزماری برای مراقبت از مو و پوست سر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *