خواص بابونه برای مو

آبان 14, 1401

۱) تغذیه  و جلوگیری از آسیب به مو:

یکی از فواید روغن بابونه برای مو “جلوگیری از آسیب موها” است. ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در بابونه مانند فلاونوئید و پلی فنولها باعث افزایش کلاژن سازی در مو شده و همچنین مانع رساندن آسیب رادیکال آزاد به موها می شوند. در نتیجه رشد مو و ساخت سلولهای تار مو سریعتر انجام شده و از شکنندگی و نازکی موها نیز جلوگیری می شود. استفاده از روغن بابونه برای مو باعث می شود که یک لایه نازک محافظتی روی تارموها قرار بگیرد و از آسیب به لایه کوتیکول مو که بیرونی ترین و آسیب پذیر ترین لایه تار مو است، جلوگیری کند. این لایه محافظتی باعث افزایش ضخامت موها و همچنین نرمی مو می گردد. با نرم شدن موها انعطاف پذیری آن بالا رفته و احتمال آسیب و شکستن تار مو به حداقل می رسد.

۲) درخشندگی و براقی موها:

با قرار گرفتن روغن بابونه بر روی تارموها علاوه بر محافظت از مو باعث ایجاد براقی و درخشانی موها می گردد.

۳) نرم کنندگی موها:

یکی از فواید استفاده از روغن بابونه برای موها نرمی و ابریشمی شده موهاست. چربی موجود در روغن بابونه می تواند باعث درمان خشکی و التهابات مو شده و در نتیجه موها را نرم و خوش حالت کند.

۴) درمان خارش، پوسته ریزی، پسوریازیس و اگزما:

روغن بابونه یک مرطوب کننده و ضد التهاب قوی برای پوست است. علت اصلی وقوع بیماری هایی مثل اگزما، پسوریازیس و خشکی پوست کف سر در اثر خشکی و کم آبی پوست اتفاق می افتند. روغن بابونه با حفظ رطوبت موجود در پوست باعث درمان خشکی و التهابات پوست کف سر می گردد.

۵) درمان شوره سر:

شوره قالبا به دلیل خشکی، تغییر روند پوست سازی و قارچ و باکتری ایجاد می شود. روغن بابونه می تواند باکتری و قارچها را از بین ببرد و همچنین کلاژن سازی را به حالت نرمال برگرداند.

طرز استفاده از روغن بابونه برای مو

موهای چرب:
مقدار لازم از روغن بابونه را در با کف دست به ساقه موها ماساژ دهید. مواظب باشید که روغن بابونه به ریشه و کف سر برخورد نکند زیرا چربی روغن بابونه می تواند باعث افزایش چربی کف سر می گردد.

کف سر دارای پوسته، اگزما و پسوریازیس: 
مقداری از روغن بابونه را یک تا دو ساعت قبل از رفتن به حمام به کف سر بزنید و بخوبی ماساژ دهید تا جذب پوست شود. سپس با یک شامپوی مخصوص موی خشک بشوئید.

موهای دارای شوره:
برای استفاده از روغن بابونه برای موهای دارای شوره بهتر است قبل از استحمام روغن را به کف سر زده تا هنگام شسشتو دیگر چربی بر کف سر باقی نماند.


شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

انواع آسیب، علل و راه حل درمان موهای آسیب دیده

شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

فواید روغن زیتون برای مو

شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

فواید رزماری برای مراقبت از مو و پوست سر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *