فواید استفاده از شامپو گیاهی

شهریور 4, 1401

داشتن موهایی سالم و خوب فقط یکی از الزامات زیبایی نیست؛ بلکه نشان دهنده سلامتی درونی شماست. به همین جهت نگهداری و مراقبت از مو را باید جدی بگیرید و آنها را در روتین زیبایی‌تان بگنجانید. قدم اول برای داشتن موهایی شاداب شستشوی درست آن با شامپو است. همچنین استفاده از محصولات مراقبت از مو مانند ماسک مو و نرم کننده و انواع محلول‌ها از جمله رایج‌ترین راهکارها برای تقویت موهای سر هستند. البته شامپوها بسیار متنوع هستند و بسته به مدل مو  و ویژگی‌های آن، می‌توانید از انواع مختلف شامپوهای صنعتی و شامپو ارگانیک یا همان شامپو گیاهی استفاده کنید. بسیاری از متخصصین توصیه می‌کنند که افراد برای جلوگیری از ریزش مو و مراقبت از مو و پوست سر از شامپوی گیاهی استفاده کنند.

شامپوی گیاهی چیست؟

اما شامپو گیاهی دقیقا چیست و چه مزایایی دارد و چگونه باید از شامپوی گیاهی استفاده کرد؟ ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که شامپوهای صنعتی یا همان شامپوهای معمولی از مواد شوینده شیمیایی ساخته می‌شوند که این مواد مقدار چربی زیادی را از روی پوست سر و مو تمیز می‌کنند و باعث خشک شدن بیش از حد موها و آسیب دیدن آنها می‌شوند. اما شامپوهای گیاهی اینگونه نیستد. مواد اولیه شامپوهای گیاهی کاملا طبیعی است و از مواد تمیز کننده ارگانیک در تولید آن‌ها استفاده می‌شود. مواد ارگانیک و گیاهی مزایای زیادی برای سلامتی پوست و مو دارند. اولین مزیت آنها این است که به پوست سر آسیبی نرسانده و باعث ایجاد حساسیت پوستی و ریزش مو نمی‌شوند. شاید همین مزیت کافی باشد که کم کم به سمت استفاده از شامپوی گیاهی بروید. علاوه بر این مورد، شامپوهای گیاهی مانند شامپو پرژک و سایر محصولاتی که این شرکت آن‌ها را تولید می‌کند تقویت کننده مو هم هستند. برای اینکه مطمئن باشید شامپو گیاهی تهیه شده دارای مواد اولیه ارگانیک و غیر شیمیایی است؛ بهتر است این شامپوها را از برندهای خوش نام و معتبر مانند پرژک تهیه کنید. از ویژگی‌های یک شامپو گیاهی واقعی این است که عطر و اسانس زیادی ندارد و زیاد هم کف نمی‌کند زیرا مواد کف کننده شیمیایی مانند سولفات در آن‌ها به کار نرفته است.

مزایای شامپوی گیاهی

شامپو گیاهی مزایای فراوانی دارد که پیشتر به مزیت آسیب نزدن به پوست و مو اشاره شد. اما بجز این  مورد، شامپوهای گیاهی مزایای دیگری هم دارند. این شامپوها به علت اینکه ph (میزان اسیدیته و بازی) متعادلی دارند به مو آسیب نخواهند رساند. مو و پوست کف سر اگر در Ph نامتعادلی قرار بگیرند کاملا آسیب پذیر خواهند شد. شامپوهای گیاهی به این علت که از مواد طبیعی ساخته شده‌اند و دارای انواع مواد مغذی برای موها هستند؛ مواد مورد نیاز پوست و مو از جمله انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی را به آنها خواهند رساند. در نتیجه در طول زمان موهای افرادی که از شاپمو گیاهی استفاده می‌کنند شاداب‌تر و سالم‌تر به نظر می‌رسد. همچنین شامپوهای گیاهی بسیار متنوع هستند و برای هر نوع مو و هر مشکلی، شامپوی گیاهی مخصوص وجود دارد.

نحوه استفاده از شامپو گیاهی

اگر عادت دارید که از شامپوهای صنعتی استفاده کنید باید این نکته را بدانید که به علت استفاده از مواد تمیز کننده شیمیایی در این شامپوها، چربی مفید و ضروری پوست سر هم از بین می‌رود و به همین علت پوست سر چربی بیشتری نسبت به حالت معمولی تولید می‌کند. بنابراین هنگام شروع استفاده از شامپوهای گیاهی باید موهای سر را در دو مرحله بشویید. ابتدا باید یک بار موها با شامپو گیاهی کاملا شسته شوند تا چربی‌ها و آلودگی‌های زیاد از بین بروند و در بار دوم شستشو، موها و پوست سر تمیز و تقویت می‌شوند. البته دلیل دیگر این موضوع این است که شامپوهای گیاهی زیاد کف نمی‌کنند و سر شما به کف زیاد عادت دارد. پس از استفاده از شامپوهای ارگانیک بین دو هفته تا دو ماه طول می‌کشد تا موها به این مواد عادت کنند. این مسئله باعث می‌شود به مرور زمان پوست سر چربی کمتری تولید ‌کند زیرا دیگر نیازی نیست با تولید چربی از موها محافظت کند. در نتیجه، ریزش موها کاهش پیدا کرده و موها حجیم‌تر و زیباتر خواهند شد.


شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

انواع آسیب، علل و راه حل درمان موهای آسیب دیده

شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

فواید روغن زیتون برای مو

شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

فواید رزماری برای مراقبت از مو و پوست سر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *