خواص روغن آرگان برای مو

آبان 14, 1401

روغن آرگان به طلای مایع شهرت دارد! این روغن اکسیری است که جادو می‌کند. فواید روغن آرگان بسیار زیاد است و از درمان پوست و مو گرفته تا مشکلات گوارشی و پیشگیری از سرطان را شامل می‌شود. این روغن از میوه درختی به نام آرگان با نام علمی Argania spinosa به دست می‌آید. درخت آرگان بومی کشور مراکش است، ارتفاع حدود ۸ متر و عمر طولانی دارد که در ۳۰ سالگی میوه می‌دهد. درون میوه مغزی وجود دارد که روغن از آن تهیه می‌شود. جالب است بدانید که این درخت در برابر خشکی، گرما، خاک ضعیف و شرایط سخت محیطی مقاوم است. شاید اصلا همین مقاومت باعث می‌شود آنچه به ثمر می‌نشیند، مفید و پرخاصیت باشد.

 

خواص روغن آرگان چیست؟

اهمیت درخت آرگان به دلیل خاصیت دارویی روغنی است که در میوه آن وجود دارد و خواص روغن آرگان را می‌سازد. روغن این میوه دارای مقدار زیادی اسید چرب، ویتامین آ، ویتامین سی، ویتامین ای، امگا ۶ و ۹، آنتی اکسیدان و لینولئیک اسید است. این روغن در برابر اکسید شدن مقاوم است، حتی بیشتر از روغن زیتون!

درمان شوره سر

روغن آرگان مرطوب‌کننده بسیار خوبی است و به دلیل میزان بالای ویتامین ای و آنتی اکسیدانش با شوره و پوسته‌های خشک سر مبارزه می‌کند. زمانی که برای درمان شوره مو از شامپوهای ضدشوره استفاده می‌کنید، در واقع میزان زیادی از مواد شیمیایی که قوی هم هستند، به پوست سر می‌رسانید ولی روغن طبیعی آرگان بدون آسیب به سر، با آیرسانی به مو حتی با چند قطره می‌تواند مشکل را حل کند.

درمان ریزش مو

ریزش مو یکی از معضلاتی است که در خانم‌ها و هم در آقایان وجود دارد. ولی مثل موارد قبلی این ماده به کمکتان می‌آید. این روغن نه تنها در جلوگیری از ریزش مو موثر است، بلکه در صورت استفاده منظم رشد موهای جدید را هم افزایش می‌دهد.

شامپو آرگان

در بسیاری از محصولات کارخانه‌ای و شامپوها از روغن آرگان استفاده می‌شود. شامپو آرگان نرمی، استحکام و درخشندگی مو را باز می‌گرداند و با خشکی، شکنندگی و آسیب مو مبارزه می‌کند. ویژگی مثبت شامپو آرگان این است که مانند هر شامپوی دیگری می‌توانید مصرف عادی داشته باشید با این تفاوت که به نرم‌کننده و حالت‌دهنده نیازی نخواهید داشت. برای نتیجه بهتر شامپو را مستقیما روی کف سر استفاده نکنید. ابتدا کف دست ریخته، دو دست را به هم بمالید و سپس موها را شستشو دهید. این شامپو را یک روز در میان استفاده کنید تا تغذیه مو به خوبی انجام بگیرد و ظاهر سالم به موهایتان باز گردد.

آیا روغن آرگان برای مو مفید است؟

بله. این روغن برای مو مفید است، چرا که موهای شما را تغذیه، تقویت و از آن‌ها محافظت می‌کند. این روغن به ویژه برای محافظت از موهای خشک و نازک شده بسیار موثر است و می‌تواند موهای آسیب‌دیده را ترمیم کند و به موهای کدر درخشش و شفافیت بدهد.


شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

انواع آسیب، علل و راه حل درمان موهای آسیب دیده

شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

فواید روغن زیتون برای مو

شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

فواید رزماری برای مراقبت از مو و پوست سر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *