خواص رزماری برای موها

آبان 14, 1401

سال هاست که تاثیر رزماری بر رشد موها کاملا اثبات شده است. حتی در برخی مطالعات ریزش مو نیز به مرور کاهش پیدا کرده و قطع شده است. اینکه این گیاه باعث تقویت رشد موها می شود به دلیل خواصی است که برای پوست کف سر دارد و پیش تر به آن‏ها پرداختیم. علاوه بر آن عصاره این گیاه گردش خون را بهبود می بخشد به طوری که با مصرف آن در کف سر خون رسانی افزایش می یابد و مواد مغذی به فولیکول های مو می رسند. همچنین شوره سر، سفیدی زودرس موها، خشکی و یا خارش پوست سر نیز درمان خواهند شد.

التیام بافت و عصب آسیب دیده

اسید کارنوزیک موجود در این گیاه بافت و عصب آسیب دیده را التیام می دهد. این توانایی بهبود انتهای عصبی به جوانسازی اعصاب کف سر کمک می کنند تا موهای از دست رفته را بازسازی کند. در بعضی تحقیقات بالینی برای گروه اول از رزماری و برای گروه دیگر از محلول ماینوکسیدیل استفاده شده است تا تاثیر درمان ریزش مو و تقویت رشد موها را بررسی کنند. نتایج نشان داد که در مدت زمان ۶ ماه و استفاده به طور مرتب تاثیرگذاری رزماری و ماینوکسیدیل تقریبا برابر می باشد. حتی رزماری بر ماینوکسیدیل برتری یافت. زیرا خارش و پوسته های سر را نیز از بین می برد.

طرز تهیه عصاره رزماری برای مو

استفاده از عصاره رزماری باید یک یا دو بار در هفته باشد. هنگامی که موها و کف سر تمیز است حدودا ۵ یا ۶ قطره از عصاره را کف سر بریزید و به آرامی ماساژ دهید. روغن آن را می توانید با روغن نارگیل مخلوط کنید و سپس از آن ها استفاده نمایید. اگر احساس نیاز به شستشوی موها بعد از این روغن وجود دارد حتما اجازه بدهید بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی سر باقی بماند. می توانید هنگام شستشو موها همین ۵ یا ۶ قطره روغن رزماری را به شامپوی خود اضافه کنید و با آن موها را بشویید.

تفاوت عصاره با روغن رزماری

عصاره رزماری را نباید با روغن رزماری خوراکی یکی دانست. ممکن است داخل ترکیبات روغن رزماری مواد دیگری نیز وجود داشته باشد که موجب تحریک و آلرژی پوستی شود. استفاده از عصاره این گیاه برای تمامی تایپ های پوستی مناسب است..

گیاه رزماری یک ماده شفابخش و معجزه گر برای پوست و مو می باشد. ممکن است تا به حال به مواد تشکیل دهنده محصولات پوست و مو توجه کرده باشید که به میزان زیادی در اکثر آن ها از این گیاه استفاده شده است.


شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

انواع آسیب، علل و راه حل درمان موهای آسیب دیده

شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

فواید روغن زیتون برای مو

شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

فواید رزماری برای مراقبت از مو و پوست سر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *